גיזום עץ מנגו – החשיבות ודרכי הביצוע

אנשים רבים מעוניינים לגדל עץ מנגו בחצר ביתם וסבורים כי די למקם את העץ באופן מיטבי ולהשקות אותו באופן תדיר על מנת לקבל ממנו תפוקה מקסימאלית של פרי, אך האמת היא כי יש עוד פעולה מאוד חשובה שיש לבצע – גיזום בצורה נכונה. על חשיבות הגיזום של עץ המנגו ודרכי הביצוע תוכלו ללמוד בשורות הקצרות שלפניכם.

מדוע חשוב לגזום את עץ המנגו?

ישנן מספר סיבות שמחייבות לבצע גיזום עץ מנגו מפעם לפעם:

  • שליטה על ממדי העץ – עץ המנגו עשוי להגיע לגודל של עשרות מטרים כך שבמידה ולא גוזמים אותו, הוא גדל פרא ובצורה לא מסודרת.
  • חלוקת עומס – עץ מנגו שאינו נגזם כראוי עשוי לפתח ענפים בצורה שאינה סימטרית כך שהעומס על הגזע אינו שווה. הדבר יוצר מראה שאינו אסתטי וכמו כן פוגע ביכולת העברת המים לאורך הגזע אל הפירות, שגדלים קטנים מדי ולא טעימים.
  • טיפול במזיקים – עץ המנגו נחשב לעמיד יחסית אך יחד עם זאת גם הוא עלול לסבול ממפגעים שונים שקיימים בסביבה הארץ-ישראלית, לרבות טחב, נמלים ומזיקים נוספים. כאשר ענפי העץ חולים, הם אינם מסוגלים להצמיח פירות איכותיים ולכן חשוב מאוד לגזום אותם.
  • טיפוח ענפים רעננים – ענפים שכאלו הם אלו שיצמיחו בבוא העת את הפירות העסיסיים והטעימים ביותר. חשוב מאוד לגזום ענפים סביבם שחוסמים מהם את קרני השמש, שכל כך חשובות לצרכי הנצה טובה של הפרחים ולאחר מכן התפתחות הפירות.

בנוסף, פעולת הגיזום יוצרת איזור נגיש עבור בעלי העץ, על מנת שיוכלו לקטוף את הפירות בקלות מבלי לפגוע בעץ או בעצמם.

גיזום של עץ מנגו – מתי ועל ידי מי?

את עץ המנגו יש לגזום בסוף תקופת החורף או בשלבים המוקדמים מאוד של האביב, על מנת למנוע פגיעה בתהליך ההנצה של הפרחים באביב. בנוסף, חשוב לדעת כי בדרך כלל לא מבצעים גיזום עץ מנגו בשנים הראשונות לחייו, אלא אם מדובר בהכרח ממשי (גדילה לא טובה, טיפול במזיקים וכו'). את פעולת הגיזום רצוי לבצע באמצעות חברת גיזום מקצועית ולא באופן עצמאי, שכן יש לקחת בחשבון שכל פעולה של הסרת ענפים שלא בצורה נכונה, עשויה לפגוע קשות בעץ ולמנוע ממנו להפיק פירות טובים, אם בכלל. כאשר מתקשרים עם חברת גיזום מקצועית ובעלת ניסיון בגיזום של עצי מנגו, ניתן להיות בטוחים שפעולת הגיזום תתבצע על הצד הטוב ביותר, מה שיאפשר ליהנות מעץ בריא שיפיק פירות איכותיים לאורך שנים רבות וישתלב נהדר בגינה מבחינה עיצובית.

לפרטים ולהזמנות חייגו עכשיו: 050-5430435 (מוטי) או פנו אלינו בוואטסאפ

ליצירת קשר - לחצו כאן
צרו איתנו קשר

לפרטים ולהזמנות
חייגו עכשיו:

050-5430435 (מוטי)

שלח לי הודעה
שלח לי הודעה בוואטסאפ
היי, כאן מוטי מגיזום ירוק איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן