גיזום עצי פרי

גיזום עצי פרי – תשובות לשאלות נפוצות

עצי פרי מספקים תועלת רבה עבור האדם ולכן רבים בוחרים לגדל אותם בשביל עצמם וגם לצרכי מכירה ושיווק. הפירות הטעימים, המראה שמשדרג כל גינה, הריחות המשכרים וגם המחסה מפני השמש הקופחת – כל אלו באמת יתקיימו, רק במידה ותשכילו לשמור על העצים שלכם בריאים וחזקים. לשם כך חשוב להקפיד על תהליכי גיזום תקופתיים שיבוצעו בצורה מקצועית. הנה מספר תשובות לשאלות נפוצות הקשורות לנושא גיזום עצי פרי. קראו ויישמו בהתאם.

מדוע חשוב לגזום עצי פרי? והאם הדבר הכרחי?

אם אתם רוצים לשמור על עץ הפרי שלכם בריא וחזק, לתת לו אפשרות לספק עבורכם את מקסימום הפירות ולהימנע מנזקים שונים כגון לחץ של העץ על מבנה סמוך או סכנת קריסת ענפים, מוטב לו תגזמו אותו לפחות אחת לשנה. במהלך הגיזום צמיחת העץ הופכת להיות מוכוונת ונכונה עבורו, ללא עומס משקלי לא שווה, תוך הסרת ענפים חולים, עידוד צמיחת ענפים צעירים ורעננים שיספקו פירות עסיסיים כמו כן, יצירת חלון גישה נוח לקטיפתם בבוא העת.

מהו ההבדל בין גיזום עצים נשירים לגיזום עצי הדר?

ישנם שני סוגים של עצים מניבי פרי – עצי ההדר (תפוזים, אשכוליות, לימונים וכו') ועצי הפרי הנשירים שעליהם גדלים תפוחים, אגסים, אפרסקים ועוד. ההבדל המשמעותי ביותר בין גיזום עצי פרי נשירים לעומת גיזום של עצי ההדרים נעוץ במועד המתאים לכך במהלך השנה. את עצי ההדרים מקובל לגזום במהלך פברואר-מרץ (סופו של החורף) ממש לפני שהם פורחים ואילו את העצים הנשירים מומלץ לגזום במהלך החורף עצמו, זמן בו הם נמצאים לגמרי בשלכת.

דילול, הסחה וקיטום – מה אומר כל מושג?

מדובר במושגים שמתארים פעולות גיזום שונות שיש לבצע בעצי פרי. דילול ענפים מתאר פעולה בה מוסרים ענפים חולים או כאלו שאינם עתידים להניב פירות כלל ופשוט מעיקים משקלית על העץ. הסחה היא טיפוח ענפים כך שיפנו לכיוון הרצוי, למשל לכיוון השמש או הרחק ממבנה. כשמדברים על קיטום מתכוונים לקיצור ענפים מסויימים. פעולה זו נועדה להקל משקלית על ענפים מפני חשש של קריסה כאשר גדלים עליהם הפירות וכמו כן, לגרום לעידוד צמיחת ענפים נוספים במקום החלק שהוסר.

האם כדאי לכם לגזום לבד?

ניתן לגזום עצי פרי באופן עצמאי, אך העדיפות היא לפנות אל חברת גיזום עצים מקצועית. איש מקצוע ידע לאבחן את מצב הענפים של העץ הרבה יותר טוב מכם, להסיר אך ורק את אלו שאינם חיוניים לו יותר ולא עתידים לגדל פרי (גיזום של ענפים לא נכונים עלול לפגוע למשל במערכת הובלת המים של העץ ולהרוג אותו), לכוון אותו לכיוון הרצוי ולגרום לו להמשיך ולהפיק פירות רבים ואיכותיים לאורך הזמן. אל תתפשרו על כך והעדיפו לבחור באפשרות הזאת!

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ליצירת קשר - לחצו כאן
צרו איתנו קשר

לפרטים ולהזמנות
חייגו עכשיו:

072-3931036 (מוטי)

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שלח לי הודעה
שלח לי הודעה בוואטסאפ
היי, כאן מוטי מגיזום ירוק איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן