גיזום עץ לימון – כך תגדלו לימונים מובחרים!

בסלט, בכוס התה או כמיץ לימונדה קר ומרענן. הלימון הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. מה שגורם לרבים מאיתנו לרצות לגדל אותו בחצר. גם אתם משתייכים לאותה קבוצה? בשורות הקרובות תקבלו את הטיפ החשוב ביותר בדרך לגידול מיטבי שיעזור לעץ שלכם להפיק לימונים נפלאים – התקשרות עם חברה מקצועית לשם גיזום תקופתי שלו.

מדוע חשוב לגזום את עץ הלימון?

כמו מרבית העצים, גם עץ הלימון זקוק לטיפוח ו"טיפול תקופתי". במרכז אותו טיפול נמצא תהליך הגיזום, אשר מסייע לעץ בכמה אספקטים מרכזיים: ראשית כל, סילוק של ענפים פגועים וחולים. ענפים כאלו עלולים לפגוע בענפים הבריאים, בתקינות הצמיחה של העץ ובמראהו. שנית, הפן הבטיחותי. ללא גיזום אחת לשנה, ענפים כבדי משקל או לא בריאים עלולים ליפול לעבר הקרקע, ואתם ממש לא רוצים להיות שם כשזה קורה.

נקודה נוספת שבגינה גיזום עץ לימון הוא דבר כל כך חשוב היא היופי והאסתטיקה של העץ. נכון, הלימונים הם המטרה העיקרית לשתילת העץ, אבל הוא חלק בלתי נפרד מהחצר שלכם וממש לא הייתם רוצים שדווקא הוא זה שיפגע בה מבחינה אסתטית.

מתי מומלץ לגזום את עץ הלימון? וכיצד רצוי לבצע זאת?

את עץ הלימון אין צורך לגזום ב-4 השנים הראשונות של חייו. החל מהשנה החמישית, מומלץ לעשות זאת אחת לשנה בין סוף החורף לתחילת האביב. זו בדיוק התקופה שלפני לבלוב הניצנים שיהפכו בבוא העת ללימונים. את פעולת הגיזום רצוי שלא לבצע באופן עצמאי אלא לפנות לחברת גיזום מקצועית. מדוע? כי גיזום עץ לימון ללא ידע, עלול לגרום לנזק חמור לעץ, מה שיתבטא בחוסר יכולת שלו להצמיח לימונים איכותיים, אם בכלל.

רק חברת גיזום מקצועית תדע לבצע אבחון מדוייק של מצב העץ שרק לאחריו יוחלט מהם הענפים החולים שחשוב לגזום ומהם הענפים הבריאים שאסור לפגוע בהם, מאחר ועליהם צפויים לגדול לימונים רבים. לאחר תהליך האבחון, חברת הגיזום תיצור מעין חלון שיאפשר גישה נוחה לכל חלקי העץ, מה שיקל על פעולת הגיזום אך גם על פעולות התחזוקה השוטפות של העץ (השקיה, למשל) ועל קטיף הלימונים בהמשך.

מתחילים למטה ומסיימים למעלה

פעולת הגיזום עצמה מבוצעת באמצעות מזמרה מקצועית בצורה קפדנית יותר, כשקודם גוזמים את הענפים הקרובים לקרקע, אשר נחשבים ליותר בעייתיים מבחינת הידבקות בפטריות ומחלות עצים. חברת גיזום איכותית גם תוודא שעל שום ענף לא נשארות בליטות למיניהן (זיזים) שרגישות לאותה הדבקה. בשלב האחרון עוברים לגזום את הענפים בחלק העליון של העץ, בעיקר כאלה אשר מכבידים על ענפים צעירים ורעננים ומסתירים מהם את אור השמש שכל כך הכרחי להצמחת לימונים בריאים ואיכותיים.

לפרטים ולהזמנות חייגו עכשיו: 050-5430435 (מוטי) או פנו אלינו בוואטסאפ

ליצירת קשר - לחצו כאן
צרו איתנו קשר

לפרטים ולהזמנות
חייגו עכשיו:

050-5430435 (מוטי)

שלח לי הודעה
שלח לי הודעה בוואטסאפ
היי, כאן מוטי מגיזום ירוק איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן